با من خبر

این وبلاگ به مقالات و اخبار در حوزه های مختلف می پردازد

با من خبر

این وبلاگ به مقالات و اخبار در حوزه های مختلف می پردازد

راهنمایی سریع افزایش بازده برج خنک کننده

کارایی برج خنک کننده نقش مهمی در اثربخشی کلی مشاغلی دارد که شامل سیستم های خنک کننده مکانیکی می شوند. برج خنک کننده یک بخش اساسی از سیستم های خنک کننده نصب شده است و بنابراین حفظ و افزایش بهره وری آن اگر ضروری نباشد مفید تلقی می شود.

برجهای خنک کننده شامل قسمتهای مختلف با ظرفیتهای مختلف است که نمایشگاه مشروع آنها به ارائه کلی فرایند خنک کننده مربوط می شود. اثربخشی برج خنک کننده به شرایط آب و هوایی بویژه رطوبت عمومی هوای اطراف و دمای لامپ مرطوب آن بستگی دارد. 

 تولیدکنندگان برج خنک کننده ، برجها را با چند عنصر غالب طراحی می کنند ، که بیشتر از خود ساختار در نظر گرفته شده است. این متغیرها شامل دمای لامپ مرطوب ، محدوده خنک کننده ، رویکرد برج خنک کننده ، راه مقابله با دمای لامپ مرطوب ، میزان انتشار آب و سرعت هوا از طریق گذرگاه هوایی برج خنک کننده است. این عناصر نقش مهمی در اثربخشی برج خنک کننده دارند.

برج های خنک کننده طبیعی در مقایسه با سایر فن آوری های خنک کننده تا کنون (به عنوان مثال ، تجهیزات خنک کننده هوای خشک) در کل مطلق ترین و خنک کننده ترین ابزارهای خنک کننده هستند.

نکاتی برای حفظ برج های خنک کننده

یک برج خنک کننده به درستی ساخته و نصب شده موارد زیر را تضمین می کند:

  • بهره وری انرژی
  • میزان سوزاندن آب را کاهش دهید
  • میزان مواد مصنوعی مورد نیاز برای تصفیه آب را کاهش دهید
  • عمر اداری را گسترش دهید
  • کاهش هزینه های کار

با این حال ، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که برج خنک کننده شما به بهترین وجه قابل تصور نگه داشته شده است؟ این مقاله پاسخ پیچیده به این پرسش را روشن می کند.

ثابت کنید که فناوری برج خنک کننده مناسب است

حرکت اولیه به سمت تعمیر و نگهداری م coolingثر و کارآمد برج خنک کننده این است که قبل از قرار دادن منابع برای خرید ، در صورت مناسب بودن برای استفاده پیشنهادی در نظر بگیرید.

برجهای خنک کننده القایی برای فرآیندهای متعدد ، یا به عنوان تجهیزات نهایی یا بخشی از کل سیستم خنک کننده در محل مورد استفاده قرار می گیرند.

برج خنک کننده برای تخلیه گرمای تولید شده در واحدهای تولیدی ، به عنوان مثال ، کارخانه های فولاد و کاغذ و پالایش پتروشیمی استفاده می شود. علاوه بر این ، در برنامه های عصر قدرت ، برج خنک کننده گرمای فراوان نیروگاه ها را به دام می اندازد و از آن دفع می کند. در برنامه های تهویه مطبوع ، برج خنک کننده هوای سرد مورد نیاز را در سازه های عظیم می دهد و نمی توان آن را با کولرهای کوچک الکترونیکی جایگزین کرد.

میزان خنک کننده دریافتی تا حد زیادی اهمیت دارد.

کویل ها و فن های کندانسور برای مناطق کوچکی که گرمای کمتری تولید می کنند مناسب است. برعکس ، کارخانه های کاغذسازی و نیروگاه ها برای انجام کار به سازه های بزرگ نیاز دارند ، بیشتر به این دلیل که تجهیزات خنک کننده هوا و مصرف انرژی گران هستند. هزینه عملیاتی و نتیجه برج های خنک کننده نسبتاً ارزان است و سرمایش بهتری ارائه می دهد.

درباره نوع برج خنک کننده ای که دارید آگاهی داشته باشید

مرحله اولیه برای اطمینان از عملکرد مفید برج خنک کننده ، درک نوع برج خنک کننده و نحوه عملکرد آن است. در اینجا برخی از موارد رایج آورده شده است.

  • برج خنک کننده یکبار مصرف

برجهای خنک کننده یکبار مصرف آب را از منبع مانند نهر یا دریاچه بیرون می آورند و آب را از طریق خطوط لوله ذاتی به گردش در می آورند تا گرمای کندانسورهای بخار را جذب کنند. سپس آب گرم شده به محیط آزاد می شود. به طور کلی ساده ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب برج خنک کننده برای راه اندازی و استفاده است.

  • بازکردن برج خنک کننده بازیافت

در یک برج خنک کننده بازیافت باز ، آب در گردش دوباره و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد تا گرما را با اتلاف از بین ببرد. استفاده مجدد از آب میزان آب مورد انتظار در برج خنک کننده را کاهش می دهد ، با وجود هزینه های ترکیبی برای تصفیه آب ، در نتیجه احتمال خوردگی را افزایش می دهد. علاوه بر این ، گرما همچنین ممکن است باعث رشد باکتری ها و آلودگی هوای اطراف شود.

  • برج های خنک کننده مدار بسته

برج های خنک کننده مدار بسته شبیه به سیستم بازیافت عمل می کنند ، صرف نظر از این واقعیت که گرمای خروجی به مبدل حرارتی منتقل می شود و هیچ قطعه ای از فعل و انفعال به محیط ارائه نمی شود.

بر روی نشانگرهای تب خنک کننده TAB نگه دارید

محدوده برج خنک کننده

اشاره گر دیگر برای تعیین برج های خنک کننده ناشی از کارایی ، محدوده برج خنک کننده است که با کسر دمای خروجی آب برج از دمای آب گرم شده در خلیج برج خنک کننده تعیین می شود.

  • بنابراین ، محدوده برج خنک کننده = دمای آب گرم - دمای آب سرد

بهره وری برج

مقادیر رویکرد برج خنک کننده (دمای آب سرد - دمای پیاز مرطوب) و محدوده برج خنک کننده بدون شک می توانند ارزش بازده برج خنک کننده را به ما بدهند.

  • بازده حرارتی = محدوده/(محدوده + رویکرد) x 100

همانطور که از شرایط فوق ملاحظه می شود ، اثربخشی برج خنک کننده با دمای لامپ مرطوب رابطه منفی دارد. از آنجا که دمای لامپ مرطوب با افزایش گرما افزایش می یابد ، آب و هوای گرم می تواند کارایی برج را کاهش دهد و بالعکس.

سازندگان برج خنک کننده اهمیت همه عوامل فوق را در حین نصب توضیح می دهند. مناطق مهم برای مراقبت را یادداشت کنید.

بررسی و انجام تعمیر و نگهداری منظم

برج های خنک کننده نیازی به نگهداری مداوم ندارند. توجه متناوب به تنهایی می تواند عمر آن را افزایش دهد. قسمت اصلی حفظ پشتیبانی برج خنک کننده حفظ کیفیت آب است. به همین ترتیب ، چرب نگه داشتن قطعات مکانیکی و بررسی برج برای تضمین عملکرد مناسب ، از دیگر زمینه هایی است که باید به دنبال آن باشید.

تصفیه آب قانع کننده کمک می کند تا برج خنک کننده طبیعی خزه و باکتری های تمدر خط لوله پر کند. هر برج خنک کننده دارای منبع آب متناوب و در نتیجه ، پیش نیازهای تصفیه آب منحصر به فرد است.

این که آیا فیلتراسیون ، اشعه ماوراء بنفش ، ضدعفونی کننده یا استراتژی تصفیه آب دیگری در حال اجرا است یا خیر ، این نکته حائز اهمیت است که کاربران برج خنک کننده از کیفیت آب خود مطلع بوده و جایگزین های تصفیه را برای ادامه استفاده مناسب انتخاب می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.