با من خبر

این وبلاگ به مقالات و اخبار در حوزه های مختلف می پردازد

با من خبر

این وبلاگ به مقالات و اخبار در حوزه های مختلف می پردازد

شیر انبساط : همه چیز را در خصوص شیر انبساط بدانید

تعریف شیر انبساط

شیر انبساط دستگاهی است که برای کنترل جریان مبرد در سیستم تبرید استفاده می شود. این امر به تسهیل تغییر فشار بالای مبرد مایع در واحد تراکم کمک می کند تا فشار مبرد در اواپراتور کاهش یابد.

اصطلاح low side برای اشاره به قسمتی از سیستم است که در فشار پایین در این حالت اواپراتور عمل می کند. طرف بالا برای اشاره به قسمتی از سیستم که تحت فشار زیاد کار می کند استفاده می شود که در این حالت خازن است.

عملکرد شیر انبساط در کولر گازی

برای درک نحوه عملکرد شیر انبساط باید بدانید که دما و فشار با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. افزایش فشار مایع خنک کننده همچنین دمای آن را افزایش می دهد ، که باعث می شود مولکول های آن محکم تر به هم متصل شوند. این افزایش مضاعف دقیقاً همان چیزی است که هنگام عبور مبرد از کمپرسور اتفاق می افتد .

رابطه فشار و دما در جهت مخالف عمل می کند و به عبارت دیگر با کاهش فشار مبرد می توانید مبرد را به طور موثری خنک کنید. شیر انبساط با محدود کردن جریان مبرد به داخل سیم پیچ تبخیر کننده این کار را انجام می دهد.

بدون سوپاپ انبساط ، مبرد بدون از دست دادن فشار خود وارد کویل اواپراتور می شود. سوپاپ انبساط اجازه می دهد فقط قسمت کوچکی از مایع خنک کننده وارد سیم پیچ شود. هنگامی که این مبرد وارد می شود ناگهان خود را قادر به گردش در سیم پیچ تبخیر کننده نسبتاً خالی می بیند. این انبساط باعث کاهش سریع فشار آن می شود که منجر به کاهش دما می شود.

 

ادامه مطلب ...

راهنمایی سریع افزایش بازده برج خنک کننده

کارایی برج خنک کننده نقش مهمی در اثربخشی کلی مشاغلی دارد که شامل سیستم های خنک کننده مکانیکی می شوند. برج خنک کننده یک بخش اساسی از سیستم های خنک کننده نصب شده است و بنابراین حفظ و افزایش بهره وری آن اگر ضروری نباشد مفید تلقی می شود.

برجهای خنک کننده شامل قسمتهای مختلف با ظرفیتهای مختلف است که نمایشگاه مشروع آنها به ارائه کلی فرایند خنک کننده مربوط می شود. اثربخشی برج خنک کننده به شرایط آب و هوایی بویژه رطوبت عمومی هوای اطراف و دمای لامپ مرطوب آن بستگی دارد. 

ادامه مطلب ...